zaterdag 2 augustus 2014

Ik ga op reis en ik neem mee...



... mijn Bokashi emmer.

Nog enkele dagen en dan mag ik fijn op vakantie. Met de kinderen naar de Ardennen, wandelen en spelen in een beek.

Terwijl ik mijn spullen bij elkaar zoek, komt een ideetje opzetten. Waarom niet uitproberen, of ik tijdens mijn vakantie ook er voor kan zorgen, niet onnodig afval weg te gooien. De Bokashi emmer zou daar wel eens een goede hulp in kunnen zijn.

Tijdens eerdere reizen heb ik mij daar altijd over verwonderd. Mensen gaan op pad om de mooiste plekken te bezoeken en slepen daarbij koelboxen vol lekkers met zich mee. Maar op de terugweg lijkt dat wat over is te zwaar om weer mee terug te nemen.  En wordt en masse als afval gedumpt.

Ik ga een poging doen, mijn organisch afval niet zomaar achter te laten, maar er een goede plek voor te vinden, of het als gefermenteerd compost mee terug te nemen.

wordt vervolgd...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten